Espanjalainen kansainvälinen konserni, jolla on 12 tytäryhtiötä, yli 1 000 työntekijää ja sen tuotemerkkejä myydään yli 70 maassa.
Yrityksellä on myös neljä tuotantolaitosta Espanjassa ja kolme Ranskassa, Meksikossa ja Tšekissä.
Yritys aloitti toimintansa vuonna 1922 kotikäyttöön tarkoitettujen väriaineiden valmistuksella IBERIA-tuotemerkillä, ja vuosien varrella se on monipuolistanut liiketoiminta-alueitaan kotihoidosta henkilökohtaiseen hygieniaan, liimatuotteisiin sekä tee-se-itse-tuotteisiin ja apteekkidermokosmetiikkaan.
Yrityksellä on tunnettuja tuotemerkkejä ja toimialojensa markkinajohtajia, kuten Sanytol, ALEX, Lactovit, Aftersun®, Ecran®, Giorgi tai Ceys.
AC Marca on ollut alusta asti sitoutunut huolehtimaan ihmisistä, kodeista ja maapallosta, jotta ne ovat kestävän kehityksen mittapuita, jotka inspiroivat ja luovat myönteisiä vaikutuksia ympäristöön ja yhteiskuntaan.
Plan Care for Tomorrow 2030 on yrityksen kunnianhimoinen sitoumus, jonka kautta AC Marcan odotetaan olevan moottori tulevaisuutemme ja maapallomme positiivisen muutoksen edistämiseksi.
Vuoden 2030 suunnitelma: Strategiset pilarimme
Vastuullinen valmistus
Inspiroida ja vaikuttaa myönteisesti maapallon ja ihmisten tulevaisuuteen kaikien tuotteidemme avulla.
Energian hallinta
Pienentää ekologista jalanjälkeä koko arvoketjussa toiminnan tehostamisella.
Kunnioitus ja huolenpito
Edistää vastuullisuutta, jolla on myönteinen vaikutus ihmisiin ja maapalloon.
Vuosina 2010–2020 saavutetut virstanpylväät
Edellinen
Seuraava
Hiilidioksidipäästöjä on vähennetty 45 prosenttia samalla kuin tuotantotonnit ovat lisääntyneet. Vaikutusalue 1 ja 2.
Vedenkäytön tehostumisen ansiosta 12 % vettä valmistettujen tuotteiden tonnia kohden on säästetty.
Tuotantolaitokset ovat vähentäneet syntyvän jätteen määrää 40 prosenttia.
Tie tulevaisuuteen: Vuoden 2030 tavoitteemme
100 % kunnioittava koostumus
Ympäristöystävällinen
Biohajoava
Turvallinen
100 % kierrätettävä pakkaus
Kierrätettävä/Uudelleenkäytettävä
Kompostoitava
Kiertotalous
100 % kestävän kehityksen mukainen innovaatio
Kestävä innovaatio
Arvoa yhteiskunnalle ja ympäristölle
Hiilijalanjälki -75 %
Kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen
Vedenkäyttö -25 %
Vedenkulutus tonnia kohti
Jätettä -60 %
Syntynyt jäte
100 % sitoutunut tiimi
Ryhmä sitoutuneita työntekijöitä
100 % sitoutuneet tuotemerkit
Vastuulliseen toimintaan sitoutuneet tuotemerkit
100 % läpinäkyvyys
Läpinäkyvä viestintä asiakkaiden ja toimittajien kanssa